Obserwuj nas w mediach społecznościowych:

Ogólnopolskie Badanie Nałogów
02 stycznia 2023

Statystyki gier komputerowych w Polsce

Gry komputerowe to jeden z najpopularniejszych sposobów na spędzenie wolnego czasu. Z roku na rok przybywa fanów tego typu rozrywki, a dzięki niezliczonej ilości gier, interesującą pozycję bez problemu znajdą dla siebie osoby w każdym wieku.

 

Dynamikę rozwoju branży gamingowej w Polsce obrazuje wydany przez PARP raport „The game industry of Poland (2021)”.  W Polsce działa już 440 firm zajmujących się produkcją gier, z głównymi ośrodkami we Wrocławiu, Krakowie, Warszawie i Poznaniu.

 

W branży gier pracuje 9710 osób – to 4-krotnie więcej niż jeszcze w roku 2016. W roku 2020 branża gier przyniosła Polsce przychody o wartości około 2.6 miliarda złotych! Gry komputerowe są postrzegane jako ulubiona rozrywka głównie wśród mężczyzn, jednak raporty pokazują co innego. W roku 2018 63% wszystkich graczy na świecie stanowiły kobiety! W Polsce płeć piękna liczyła 47% graczy.

 

Statystyki gier na świecie:
 

  • 3.3 miliarda osób posiada smartfon
  • 2.6 miliarda osób gra w gry mobilne
  • 1.3 miliarda użytkowników wybiera konsole
  • 729 milionów graczy używa komputerów osobistych

 

Statystyki gier w Polsce:
 

W Polsce 16 milionów osób gra w gry komputerowe, z czego 15% jest od nich uzależniona. Pod względem liczby graczy, Polska znajduje się na 2. miejscu w Europie i 23. na świecie. Statystyczny Polak poświęca na granie 21 godzin tygodniowo.

 

Statystyki gier w Polsce wśród dzieci:

  • Wśród dzieci w wieku 7-15 lat w gry komputerowe gra aż 75.6% osób.
  • Wśród chłopców gracze stanowią 84.7% osób, a wśród dziewczynek 65.7%.

 

Dzieci i młodzież najczęściej wybierają gry:

  • Przygodowe
  • Sportowe
  • Strategiczne
  • Akcji
  • Edukacyjne
  • Logiczne
  • Fabularne
  • Karciane

 

Prawie połowa dzieci (42.9%) gra w gry od 30 min do 2.5 godzin dziennie. Co dziesiąte dziecko spędza czas na grach komputerowych od 2 do 3 godzin każdego dnia. Wraz z wiekiem, czas grania ulega wydłużeniu.  

 

Kontakt

Kontakt

Finansowanie

Finansowanie

Nawigacja

Fundusze Europejskie
Ogólnopolskie Badanie Nałogów

© 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone

adres:
Upalna 1A lok. 76
15-668 Białystok

adres:
Upalna 1A lok. 76
15-668 Białystok

Ogólnopolskie Badanie Nałogów jest finansowane w ramach projektu: "Opracowanie i zweryfikowanie w warunkach rzeczywistych, opartych na uczeniu maszynowym metod przewidywania i redukcji ryzyka nawrotów w uzależnieniach”.
Nr umowy o dofinansowanie POIR.01.01.01-00-1051/20-00. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020. Oś priorytetowa 1: Wsparcie prowadzenia prac B+R przez przedsiębiorstwa. Działania 1.1: Projekty B+R przedsiębiorstw. Poddziałania 1.1.1: Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa.


Krótki opis projektu

Celem projektu jest opracowanie technologii nakierowanej na monitorowanie i przewidywanie ryzyka nawrotu w uzależnieniach i udzielenie wsparcia osobom w trakcie lub po terapii uzależnień w zakresie minimalizowania ryzyka nawrotu.


Wartość projektu: 8 625 487,79 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 6 101 863,76 PLN

Działania spółki są finansowane w ramach projektu: „Opracowanie i zweryfikowanie w warunkach rzeczywistych, opartych na uczeniu maszynowym metod przewidywania i redukcji ryzyka nawrotów w uzależnieniach”. Nr umowy o dofinansowanie: POIR.01.01.01-00-1051/20-00. Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020 Osi priorytetowej 1: Wsparcie prowadzenia prac B+R przez przedsiębiorstwa Działania 1.1: Projekty B+R przedsiębiorstw Poddziałania 1.1.1: Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa

Krótki opis projektu

Uzależnienia są bardzo istotnym społecznie problemem, dotykającym około 9% społeczeństwa. Co roku z terapii uzależnień korzysta w Polsce około 350 000 osób, w USA 3,1 mln, w UK 627 000. Badania pokazują, że średnio 65% z tych ludzi wraca do uzależnienia w ciągu 2 lat po zakończeniu terapii. W każdym przypadku nawrót jest dramatem uzależnionego oraz jego bliskich. W wielu przypadkach kończy się śmiercią.


Wartość projektu: 8 625 487,79 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 6 101 863,76 PLN